GLASBENO-TOLKALNA DELAVNICA ZA SREDNJE ŠOLE IN GIMNAZIJE
Glasbeno-tolkalne delavnice so namenjene dijakom srednjih šol in gimnazij.
NA KRATKO O DELAVNICI
Glasbeno-tolkalne delavnice so namenjene dijakom srednjih šol in gimnazij. Dijaki spoznajo številne svetovne ritme (od valčka, preko popa in rocka do calypsa), se preizkusijo v improvizaciji in dirigiranju ter z igranjem krepijo svojo koordinacijo in koncentracijo.
Na delavnicah se uporablja tolkalne instrumente, imenovane cajon.
Na pedagoško oblikovani delavnici dijaki dobijo praktično predstavo o raznolikosti ritmov, hkrati pa spoznajo osnovno tehniko igranja na cajon in skaher.
Na delavnici aktivno sodelujejo vsi prisotni dijaki, zato priporočam, da je število dijakov omejeno na en razred (ca. 25 dijakov).
Delavnica traja 45 minut, po dogovoru pa lahko tudi 90 minut. V enem terminu pa so izvedljive najmanj štiri delavnice.
Delavnico bom vodil Jaka Strajnar, akademski glasbenik tolkalec in profesor tolkal.
Informacije e-mail: [email protected] ali telefon 031 511 339 (Jaka Strajnar).
REFERENCE
- Gimnazija Kočevje
- Gimnazija Celje – Center
- Gimnazija Ptuj
- Srednja šola Veno Pilon Ajdovščina
- III. gimnazija Maribor
- Gimnazija Franceta Prešerna
- Gimnazija Škofja Loka
- Šolski center Nova Gorica
- Gimnazija Šiška
- Gimnazija Nova Gorica
- Gimnazija, elektro in pomorska šola Piran
- Gimnazija Celje – Center
- Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer …
MNENJA NAŠIH UDELEŽENCEV
3. junija 2013 so na Srednji šoli Veno Pilon Ajdovščina, na programu Predšolska vzgoja potekale delavnice CAJONA, ki jih je vodil prof. Jaka Strajnar. Na vsaki delavnici je sodelovalo okrog 90 dijakov, igrali pa so na cajone iz kartona, ki so jih pred tem izdelali dijaki 1. letnikov.
Jaka Strajnar je s svojim strokovnim znanjem, veliko ljubeznijo do tega inštrumenta, mladostnim žarom in entuziazmom dijake takoj pritegnil k sodelovanju. V dve urni delavnici so dijaki spoznali izvor in pomen cajona, urili so se v osnovnih tehnikah igranja, poleg imitiranja učitelja, so ob ustvarjanju lastnih motivov razvijali tudi svojo ustvarjalnost. Posamezni dijaki so po predhodnem učiteljevem zgledu tudi »dirigirali« celotni skupini in ustvarjali lastne zvočne kreacije.
Jaka Strajnar je z natančnimi navodili in nazornimi prikazi brez problemov dosegel želene rezultate, čeprav je bilo na posameznih delavnicah dokaj veliko število dijakov. Poleg cajonov je pri delu uporabil tudi telesna tolkala, lesene paličice, ropotuljice… Natančnejšo ritmično izvedbo je dosegel tudi s pomočjo ritmičnega izrekanja določenih besed ali fraz. Tako je npr. beseda »čo-ko-la-da« dijakom pomagala ustvariti pop ritem. Dijakom je bilo še v posebno veselje igranje ritmične spremljave na cajone ob zvočnih posnetkih njim dobro poznanih popularnih skladb.
Delavnice cajona z Jakom Strajnerjem so bile prijetna in pomembna popestritev in dopolnitev šolskega dela in jih toplo priporočam vsem šolam.
GALERIJA UTRINKOV
POVPRAŠEVANJE
Vas zanima katera od delavnic? Potem izpolnite spodnji obrazec.