IZJAVE ZADOVOLJNIH UDELEŽENCEV

ODRASLI O DELAVNICAH, SEMINARJIH, TEAM BUILDINGIH

3. junija 2013 so na Srednji šoli Veno Pilon Ajdovščina, na programu Predšolska vzgoja potekale delavnice CAJONA, ki jih je vodil prof. Jaka Strajnar. Na vsaki delavnici je sodelovalo okrog 90 dijakov, igrali pa so na cajone iz kartona, ki so jih pred tem izdelali dijaki 1. letnikov.

Jaka Strajnar je s svojim strokovnim znanjem, veliko ljubeznijo do tega inštrumenta, mladostnim žarom in entuziazmom dijake takoj pritegnil k sodelovanju. V dve urni delavnici so dijaki spoznali izvor in pomen cajona, urili so se v osnovnih tehnikah igranja, poleg imitiranja učitelja, so ob ustvarjanju lastnih motivov razvijali tudi svojo ustvarjalnost. Posamezni dijaki so po predhodnem učiteljevem zgledu tudi »dirigirali« celotni skupini in ustvarjali lastne zvočne kreacije.

Jaka Strajnar je z natančnimi navodili in nazornimi prikazi brez problemov dosegel želene rezultate, čeprav je bilo na posameznih delavnicah dokaj veliko število dijakov. Poleg cajonov je pri delu uporabil tudi telesna tolkala, lesene paličice, ropotuljice… Natančnejšo ritmično izvedbo je dosegel tudi s pomočjo ritmičnega izrekanja določenih besed ali fraz. Tako je npr. beseda »čo-ko-la-da« dijakom pomagala ustvariti pop ritem. Dijakom je bilo še v posebno veselje igranje ritmične spremljave na cajone ob zvočnih posnetkih njim dobro poznanih popularnih skladb.

Delavnice cajona z Jakom Strajnerjem so bile prijetna in pomembna popestritev in dopolnitev šolskega dela in jih toplo priporočam vsem šolam.

Mag. Vlasta Lokar Lavrenčič, profesorica glasbene vzgoje  |  Srednja šola Veno Pilon Ajdovščina

Jaka Strajnar se je letos na naši šoli ( OŠ Ivana Roba Šempeter pri Gorici) predstavil z zanimivimi cajon delavnicami že drugo leto zapored. Za ponovno povabilo sem se odločila predvsem zaradi pestrosti in svežine, ki jo prinaša že sam instrument, prav gotovo pa zaradi prijetnega stika, ki ga zna Jaka vzpostaviti z vedno bolj zahtevnimi osnovnošolci – ne glede na njihovo starost.

Hkrati s predstavitvijo zanimivega tolkala učenci mimogrede osvojijo osnovne ritme, jih nadgradijo, sodelujejo, se poslušajo in dopolnjujejo. Pri izbiri pesemskega gradiva je zelo prilagodljiv in hkrati aktualen, tako da je delavnica vedno prekratka – učenci bi kar nadaljevali….

Ideja, da učence med izvedbo posname in nam posnetek tudi ponudi na vpogled, je zelo dobrodošla in služi tudi meni za motivacijo in popestritev učnih ur.

Jasmina Gorjanc učiteljica glasbene vzgoje  |  OŠ Šempeter

Delavnica je bila zelo kvalitetna, dobro zasnovana in izpeljana. Otroke lepo motivirate, zaposlite. Bili so veseli in navdušeni. Spremljava pesmic s ploskanjem nam od udeležbe na vaši delavnici ne dela več težav.

Tolkalna delavnica je bila za otroke zelo zanimiva in poučna, saj so spoznali še neznan tolkalni inštrument- cajon in imeli možnost tudi igrati nanj. Zaradi strokovnega in zanimivega pristopa gospoda Strajnarja, so bili otroci nad delavnico navdušeni.

Tolkalna delavnica v celoti pokriva cilje iz Kurikuluma za vrtce in otrokom ponuja novo, drugačno glasbeno izkušnjo. Gospod Jaka s svojim izrednim pedagoškim pristopom, vedrino ter neizmerno zmožnostjo empatije, otroke v trenutku, na njihovi stopnji primerno, popelje v glasbeni svet.

Vzgojiteljice v Vrtcu pri OŠ Žiri  |  Vrtec OŠ Žiri

Delavnico sem obiskala že pred leti na posvetu v Portorožu. Že takrat mi je bilo všeč, zato sem tudi tokrat pričakovala eno prijetno januarsko druženje. Pravi podvig je uspel voditelju delavnice, da je dvajset vzgojiteljic uspel tako motivirati, da smo brez klepetanja sledile dejavnosti. Čestitke!

Silva Gnjezda, vzgojiteljica  |  Vrtec Mojca – Enota Tinkara, Ljubljana

Delavnice so bile super. Zanimive sploh zato, ker sem prvič doživela, kaj cajon je, kakšen je, na njem sedela in nanj celo igrala. Izkušnja, katero lahko predamo svojim malčkom v vrtcu. Lepo bi bilo, če bi imeli tudi v vrtcu kakšen cajon, da bi lahko izkušnjo delila z otroki. Pohvaljen tudi g. Jaka za sproščenost…..

Janja Škrbec, pomočnica vzgojiteljice  |  Vrtec Mojca – Enota Tinkara, Ljubljana

Inštrument poznam že nekaj časa, vendar nanj nikoli nisem igrala v taki zasedbi. Vzdušje, ki smo ga pod vodstvom Jaka Strajnarja ustvarili na delavnici, je bilo noro. Bile smo dobesedno začarane. Energija je pokala po vseh šivih. Jaka nas je neverjetno motiviral. Po koncu nisem mogla nehat razmišljat o izkušnji, ki smo jo doživele. Fantazija!!!

Tjaša Lotrič, pomočnica vzgojiteljice  |  Vrtec Mojca – Enota Tinkara, Ljubljana

Tolkalne delavnice otrokom omogočajo aktivno sodelovanje, izvajanje ritma, odmeva, slušnega zaznavanja, prepoznavanja dolžine besede, kar pa je nujno za razvijanje bralne pismenosti. Nasploh se predšolski otrok s pomočjo tolkalne dejavnosti oz. izvajanja ritma postopno seznanja z ritmom, ki ga najprej ustvarja z lastnimi instrumenti (roke, noge) ter nadaljuje s pomočjo instrumenta. Nevsiljivo se prepletajo ob dejavnosti tudi druga področja in ne samo glasbeno področje. Predvsem pa je za otroke posebno doživetje, ker lahko istočasno vsi rokujejo in raziskujejo z instrumentom, ga preizkušajo, spoznavajo njegove zmožnosti. Pohvala gre tudi pedagoškemu pristopu, igrivosti in posluhu za skupino otrok, ki jo vse čas glasbeni pedagog, spremlja in sledi pobudam, značilnostim in posebnostim otrokom v skupini. Tako imajo otroci resnično možnosti za aktivno učenje.

Vrtec Mojca  |  Vrtec Škofja Loka

Všeč mi je bilo:

– Postopnost podajanja (kot pri otrocih)
– Odnos in pohvala
– Novost → ki jo bomo z veseljem uporabljale → ni otroka, ki ne bi užival v ritmu tolkal
– Sproščeno vzdušje
– Predavatelj – ki res uživa v svojem delu in to prenaša na udeležence delavnice

Nataša Ahac, vzgojiteljica  | Vrtec Mojca – Enota Tinkara, Ljubljana

V mesecu septembru in oktobru 2013 je prof. Jaka Strajnar v našem vrtcu izvedel tolkalni delavnici z naslovom »Uglašenost posameznika s skupino«, namenjeni strokovnim delavkam vrtca.

Gospod Strajnar je naprej predstavil tolkalni inštrument cajon in tehniko igranja nanj, ki so jo udeleženke hitro osvojile. Skozi delavnico so udeleženke preko igranja na cajone med seboj komunicirale, sodelovale in bile kreativne.

Prav vse udeleženke so bile nad delavnico navdušene. Domov so odhajale z nasmehi na obrazih, polne energije in z željo, da bi delavnico ponovili še kdaj.

Stanislava Lešnik, ravnateljica  |  Vrtec Otona Župančiča Maribor

V decembru 2013 je Jaka Strajnar v našem vrtcu izvedel delavnico s cajoni in nas preprosto navdušil. Ne le, da smo se naučili precej novega, srečanje je bilo pravo novoletno darilo za zaposlene, saj smo se sprostili, nasmejali in napolnili naše duše s pozitivnimi vibracijami. Dobili smo veliko nasvetov za delo z našimi malčki in že se veselimo nadaljnjega sodelovanja. Delavnico vsekakor toplo priporočamo.

Liljana Plaskan, ravnateljica  |  Vrtec Litija

IZJAVE MLADIH ZADOVOLJNIH UDELEŽENCEV

OTROCI O DELAVNICAH

MNENJE UČENCEV OŠ DESKLE

  • Delavnica mi je bila všeč, ker smo tudi sami igrali na cajon. Bila je zanimiva izkušnja, a žal prekratka.
  •  Všeč mi je bilo, ker je bila dobra muzika. Zelo dobri so bili tudi cajoni. Učitelj je dobro učil.
  • Všeč mi je bilo, ker je bila moderna muzika. Učitelj je dobro razlagal. Igranje pa je bilo ZAKON.
  • Na delavnici mi je bilo zeloooo všeč, ker sem lahko igrala na ta inštrument. Učiteljica ga je že imela pri spremljavi pevskega zbora, vendar je bilo igranje na delavnici zakoooon. Verjetno  si ga bom tudi sama kupila. Edina slaba stvar je bila ta, da je bila delavnica prekratka.
  • Najbolj všeč mi je bilo, ko smo igrali ob pesmih.
  • Najbolj všeč mi je bilo igranje ob glasbi. Upam, da bomo še kdaj ponovili.
  • Igranje na cajon mi je bilo všeč. Preživeli smo zelo zabavno in ustvarjalno uro.
  • Všeč mi je bilo to, da igranje ni bilo pretežko, a še vedno izziv. Učitelj je bil zelo prijazen in razumevajoč.
  • Meni je bilo zelo všeč in zelo kull.
  • Bilo mi je všeč, ker smo igrali na cajon, pa še geografija nam je odpadla.
  • Bilo mi je všeč, saj smo spoznali in igrali nov inštrument. Težava je bila, da je bilo premalo časa. Upam, da bomo še kdaj ponovili to delavnico.
  • Lahko bi traja več časa. Bilo mi je všeč, zabavno.
  • Bilo je kar zanimivo, saj sem na ta inštrument igrala prvič. Ritmi so bili zanimivi. Nekateri malo lažji, drugi malo težji. To delavnico bi rada vsaj še enkrat ponovila.
  • Všeč mi je bila muzika.
  • Všeč mi je bilo, ker je bila dobra muzika in ker smo delali ful dobre ritme.

MNENJE UČENCEV OŠ BRANIK

  • bilo je super, ker sem lahko tolkel na škatlo
  • dober učitelj, ni bil zatežen
  • zelo zanimivo, morali bi imeti 2 uri
  • bilo je zabavno, carsko, kuul,….
  • želela bi, da bi nas še kdaj obiskal in to za cel dan
  • bilo je dobro vodeno
  • bilo je poučno, gospod je bil zelo prijazen
  • zanimivo, ker nam je pokazal veliko ritmov, igrali smo na pesmi
  • všeč mi je bilo, kako je cajon zvenel
  • prvič sem videla tako glasbilo
  • všeč mi je bilo, ker rad bobnam
  • izbor pesmi je bil zelo dober
  • bilo bi odlično, če bi nam še sam kaj zaigral, ker je profesionalec
  • naučila sem se, kaj je bas in kaj slep
  • najbolj zanimiva glasbena izkušnja doslej
  • zanimivo, ker smo lahko vsi poizkusili igrati
  • zanimivo je bilo, ko je na tla položil lončke (zapomnila sem si, da so veliki četrtinke, majhni pa osminke)
  • všeč mi je bilo, da smo igrali tudi solo
  • zelo zanimivo glasbilo

Sem ambasador svetovno znane blagovne znamke cajonov Schlagwerk, ki jih v Sloveniji zastopajo:

Melodija glasbila d.o.o.
glasben iatelje
hartman - vse za glasbo in o glasbi