Glasbeno-tolkalne delavnice so namenjene učencem II. in III. triade osnovnih šol, saj se vsebina delavnice nanaša na učno snov in so tako odlično dopolnilo k pouku glasbene vzgoje. Učenci spoznajo vse reprezentativne svetovne ritme (od polke, preko rocka do sambe), se preizkusijo v improvizaciji in dirigiranju ter z igranjem v skupini krepijo svojo koncentracijo in zaradi igranja z obema rokama tudi koordinacijo.

 

Na delavnicah se uporablja tolkalne instrumente, imenovane cajon. Osnovna tehnika igranja na cajon je namreč nezapletena in omogoča tudi učencem brez glasbenega predznanja, da uživajo ob igranju in si tako širijo svojo kulturno razgledanost.

 

Na pedagoško oblikovani delavnici učenci dobijo praktično predstavo o raznolikosti ritmov, hkrati pa spoznajo osnovno tehniko igranja na cajon, kar lahko učinkovito uporabljajo pri pouku glasbene vzgoje, pevskem zboru, ansambelski igri … Delavnica načeloma traja dve pedagoški uri. Zaradi kvalitetne izvedbe priporočam, da je prisotnih približno 50 učencev oz. dva razreda. Cena delavnice je odvisna od števila delavnic, saj za večkratno ponovitev ponujam količinski popust.

 

Delavnico bo vodil Jaka Strajnar, akademski glasbenik tolkalec in profesor tolkal.

Informacije: e-mail [email protected] ali telefon 031 511 339 (Jaka Strajnar).

 

Reference: OŠ Ivana Groharja Škofja Loka, OŠ Žiri, OŠ Železniki, OŠ Olge Meglič Ptuj, OŠ Ivana Cankarja Vrhnika, OŠ Ivana Roba Šempeter, OŠ Šempas …

 

Kaj so o delavnici povedali učenci OŠ Branik

  • bilo je super, ker sem lahko tolkel na škatlo
  • dober učitelj, ni bil zatežen
  • zelo zanimivo, morali bi imeti 2 uri
  • bilo je zabavno, carsko, kuul,….
  • želela bi, da bi nas še kdaj obiskal in to za cel dan
  • bilo je dobro vodeno
  • bilo je poučno, gospod je bil zelo prijazen
  • zanimivo, ker nam je pokazal veliko ritmov, igrali smo na pesmi
  • všeč mi je bilo, kako je cajon zvenel
  • prvič sem videla tako glasbilo
  • všeč mi je bilo, ker rad bobnam
  • izbor pesmi je bil zelo dober
  • bilo bi odlično, če bi nam še sam kaj zaigral, ker je profesionalec
  • naučila sem se, kaj je bas in kaj slep
  • najbolj zanimiva glasbena izkušnja doslej
  • zanimivo, ker smo lahko vsi poizkusili igrati
  • zanimivo je bilo, ko je na tla položil lončke (zapomnila sem si, da so veliki četrtinke, majhni pa osminke)
  • všeč mi je bilo, da smo igrali tudi solo
  • zelo zanimivo glasbilo

 

Nekaj utrinkov z delavnic

 

Mnenja naših udeležencev

Jasmina Gorjanc učiteljica glasbene vzgoje

OŠ Šempeter

Jaka Strajnar se je letos na naši šoli ( OŠ Ivana Roba Šempeter pri Gorici) predstavil z zanimivimi cajon delavnicami že drugo leto zapored. Za ponovno povabilo sem se odločila predvsem zaradi pestrosti in svežine, ki jo prinaša že sam instrument, prav gotovo pa zaradi prijetnega stika, ki ga zna Jaka vzpostaviti z vedno bolj zahtevnimi osnovnošolci – ne glede na njihovo starost.

Hkrati s predstavitvijo zanimivega tolkala učenci mimogrede osvojijo osnovne ritme, jih nadgradijo, sodelujejo, se poslušajo in dopolnjujejo. Pri izbiri pesemskega gradiva je zelo prilagodljiv in hkrati aktualen, tako da je delavnica vedno prekratka – učenci bi kar nadaljevali….

Ideja, da učence med izvedbo posname in nam posnetek tudi ponudi na vpogled, je zelo dobrodošla in služi tudi meni za motivacijo in popestritev učnih ur.